Nest is een broedplaats voor inspirerend ondernemerschap. Het platform heeft een tweetal podia in de vorm van popup stores. Hier kunnen ondernemers hun inspiratie en innovatieve ideeën ten toon stellen. Bij inspirerend ondernemerschap hoort een inspirerende identiteit en dat was de taak voor Resultåt
Met het concept en de vers bedachte naam NEST ging Resultåt op zoek naar de identiteit. Een nest is een basis en een startpunt voor grote avonturen. Het bestaat uit takken die verbonden zijn en elkaar versterken. Door deze elementen te abstraheren is Resultåt tot een ronde vorm gekomen, opgebouwd uit verbonden lijnen.
Het logo vormt een belangrijke basis voor een identiteit maar het is zeker geen eindpunt. Kleur is een communicatiemiddel op zich en geeft invulling aan vorm, elke kleur vertelt zijn eigen verhaal. Resultåt deed onderzoek en kwam tot een selectie van kleuren die het verhaal van NEST zouden dragen. Naast de zakelijke en neutrale basiskleur kreeg elke categorie een eigen kleur. Zo vertellen kleuren direct in welke categorie een presentatie valt.
Een broedplaats voor inspirerend ondernemerschap is geen Albert Heijn waar iedereen spontaan naar binnen loopt. Resultåt bedacht een concept voor de grote locatie op de Uithof dat de aandacht trok en de store deed opvallen. Met de elementen uit het logo werd een patroon ontwikkeld dat werd aangebracht over de gehele pui. Het valt op en de loactie wordt omgevormd te een groot nest. Het initiële idee was om het op te bouwen uit lichtbalken maar later werd toch gekozen voor raambelettering.
Centraal in de identiteit en campagnes van Nest staat de website. Resultåt verzorgde zowel de bouw als het webdesign en koos daarbij niet voor de gebaande paden. Er werd een krachtig design uitgewerkt, in de kern eenvoudig maar met veel aandacht voor details die het prettig en laagdrempelig surfen maken. De website wordt gedragen door de presentaties overige zaken zijn functioneel en minimaal
Op de homepage is gekozen om het platform groots, in 1 slogan te omschrijven. Direct daaronder volgen de eerstvolgende presentaties en nieuwsitems. Elk item wordt weergegeven in de categoriekleur zodat duidelijk wordt wat het is. De layout is in een boomstructuur en symboliseert zo het dragen van een Nest. Ook zit er een klein verschil in scrollsnelheid tussen de verschillende lagen om de site wat meer diepte te geven.
Voor de agenda weergave is ook een design op maat gemaakt. Zonder enige beperking heeft onze designer gezocht naar de meest gebruiksvriendelijke oplossing. Er is daarbij wederom gebruik gemaakt van de kleuren om categorieën te duiden . Onze bouwers hebben het design vervolgens vertaald naar functionele programmatuur op maat. Bezoekers hebben een helder overzicht en kunnen gemakkelijk filteren op categorie of maand. De eerst volgende gebeurtenis wordt bovendien nog eens groot bovenaan weergegeven.
Los van de ingeplande presentaties zoals weergegeven in de agenda hebben deelnemers achter deze presentaties een eigen pagina. Onder het kopje ‘In het Nest’ staan ze allemaal in een overzicht weergegeven. Deze pagina heeft net als de homepage een layout welke is opgebouwd als een boom dat als het ware Nest draagt.
Resultåt besteed veel aandacht aan de structuur van websites, op siteniveau en op berichtniveau. Op siteniveau betekend dat een effectieve informatiepiramide die bovenaan (homepage) uitsluitend noodzakelijke en vooral prikkelende informatie geeft. Verder naar onderen breidt de informatie zich uit tot pagina- of berichtniveau waar men alle informatie over een specifiek onderwerp kan vinden. Ondertussen wordt de informatie op elk niveau netjes gestructureerd met koppen, alinea’s, opsommingen en additionele informatie. Zo vinden zowel bezoekers als zoekmachines snel en effectief de juiste informatie wat bij beiden tot een hoge waardering leidt. Daar gaan we voor!
Een website is pas echt effectief als hij werkt op alle apparaten en systemen. Resultåt levert al haar websites standaard responsive af, ze reageren op het scherm en passen de layout daarop aan. ook de website van NEST past zich en wordt op optimaal weergegeven afhankelijk van het apparaat. Teksten schalen en overbodige informatie wordt helemaal niet of anders getoond maar ook de layout en afbeeldingen passen zich aan.
De identiteit en huisstijl zijn natuurlijk belangrijke dragers van de boodschap maar om aandacht te krijgen is een goede campagne nodig. Met beperkte middelen zette Resultåt een kleine campagne op poten ter ondersteuning van de lancering. In onze studio strooiden confetti in de vorm van het logo en maakte daar een foto van. met onze digitale toverstaf converteerden we de kleuren naar de kleuren van NEST en dit vormde de basis van onze campagne. Er werden designs gemaakt voor posters, flyers, de website en social media.