SneakerBaas was al enige tijd actief als webstore voor exclusieve sneakers. Om een breder publiek aan te spreken en functioneel een hoger niveau te bereiken is Resultåt gevraagd om een nieuw design voor de website te maken dat eigentijds is en aansluit op de sneakercultuur.
Na de website heeft Resultåt een marketingplan ontwikkeld om awareness te creëren en sales te vergroten. Verschillende campagnes zijn bedacht en uitgevoerd van het begin tot eind. Daarnaast verzorgde Resultåt social media beheer, productfotografie, wekelijkse nieuwsbrieven en incidentele uitingen.
Het nieuwe design werd groots van opzet met veel ruimte voor beeld. Hierdoor werd de usability aanzienlijk verbeterd en de uitstraling meer in lijn met het tijdsbeeld, twee eigenschappen die de drempel verlagen voor een groter publiek. De aansluiting bij de sneakercultuur is gemaakt binnen het format voor beeldmateriaal, grote beelden met een ruwe urban sfeer.
Op de homepage werd ruimte gecreëerd voor acties maar ook voor product highlights zoals nieuwe binnenkomers, sales en populair. Zo krijgen bezoekers gelijk de meest interessante producten hapklaar voorgeschoteld en wordt het pad naar conversie geëffend
Op de productpagina zijn alle eigenschappen helder en overzichtelijk weergegeven. Van 360 graden beeld tot beschikbare maten. Alles om het gebruiksgemak te vergroten en het pad naar een bestelling te effenen.
Om awareness te vergroten koppelde Resultåt rapper Kempi aan het merk. Kempi = Baas en heeft zijn eigen graffiti. Fotografie op locatie en inzet binnen social media.
Om awareness te vergroten bedacht Resultåt een campagne met rapper Kempi als schoenmaker. De vuige schoenmaker bewerkt sneakers voor SneakerBaas. Fotografie op locatie en opmaak van een advertentie voor Vice Magazine.
Ter promotie van de nieuwe ‘Kid Robot’ ontwikkelde Resultåt banners met de Utrechtse tattoo artiest Oddy.
SneakerBaas had als doel een breder publiek aan te spreken. De Converse sneaker sluit aan bij deze doelgroep en bleek de ideale schoen om breed te promoten. Resultåt bedacht een minimale en rauwe campagne en verzorgde zowel fotografie als design.
De Londense ontwerpers van Liberty ontwierpen patronen voor Nike. Een special love pack werd ontwikkeld van de bekende Air Max 1 sneaker. Speciaal voor dit ‘Love’ thema bedacht Resultåt een banner ter promotie van de release. Met snoephartjes werd een compositie gemaakt die prikkelend en verleidend werkt. Met het beeld werden banners voor de website en sociale media ontwikkeld.
OTW is de exclusieve, casual lijn van Vans. Ter promotie van de nieuwe collectie bedacht Resultåt een minimaal beeldconcept dat het chique karakter zou ondersteunen. Er werd een statige locatie gescout waar 2 modellen in ontspannen setting stonden.
Om awareness te vergroten bedacht Resultåt de Sneakerbunny. Deze verleidelijke bunny is gek op sneakers en op SneakerBaas. Fotografie met model in eigen studio en opmaak van verschillende online banners.
Resultåt verzorgde design en development van e-mailsjablonen die aansloten bij de e-commerce website. Met ruimte voor zowel campagnes als verschillende productweergaves (zoals sale of fresh) werden de templates breed inzetbaar. Zo werden er veel prikkels gecreëerd om door te klikken wat een hoge click-through-rate opleverde. Voor een soepele verzending werd het platform van Mailchimp gebruikt. Resultåt verzorgde een integratie en inrichting van het systeem.