Watture is een advies- en projectmanagementbureau voor elektrisch vervoer. Het bureau kwam als starter bij Resultåt voor een onderscheidend maatpak, een design dat past bij het innovatieve karakter. Naast innovatie vormden kernwoorden als duurzaamheid en business de basis voor de identiteit.
Als eerste werd een logo ontworpen met ronde vormen en een vriendelijke uitstraling, passend bij het ‘Goed doen’ gevoel. Elke letter is typografisch geperfectioneerd en de a vormt de basis voor het beeldmerk, een blad als symbool voor de natuur.
Watture heeft veel kennis en ervaring op het gebied van innovatie en sociale integratie. Ontwikkelingen waarmee elektrisch vervoer toegankelijker en voor een breder publiek beschikbaar wordt. Zo draagt Watture bij aan een betere wereld. Deze betere wereld vormde gelijk de basis voor het de identiteit in de vorm van een soort 3d wereld
Sterke iconen versterken een verhaal, met die gedachte ontwikkelde Resultåt een serie iconen die de kernwaarden vertegenwoordigen. Daarnaast werden er losse elementen ontworpen zoals bomen, huizen, bergen, en een auto. Al deze grafische elementen werden met een lasersnijder uit hout gesneden en geverfd in de kleuren van de huisstijl.
Met het concept van een diorama (soort kijkdoos) creëerde Resultåt een idealistische 3d wereld vol iconen. Er werden verschillende scenario’s gevisualiseerd en vervolgens gefotografeerd. Deze beelden vormen uiteindelijk de basis van de identiteit en komen overal terug.
Een van de scenario’s als onderdeel van de ideale wereld die Watture voorstaat..
Een fotorealistisch beeld trekt de aandacht en vertelt een verhaal. Het is daarom ideaal materiaal voor een visitekaartje, de aandacht wordt getrokken en een gespreksonderwerp ligt op een presenteerblaadje. Resultåt maakte een ontwerp met aan de voorzijde een beeldvullende foto. Voor de achterzijde maakten we een strak typografisch design aangevuld met een losse foto van een icoon.
Kennis is een belangrijke factor voor Watture en een website is een perfect podium om dit te etaleren. Resultåt ontwikkelde om die reden een website met blogfunctionaliteiten, een soort publicatieplatform. Daarbij lieten we ons niet leiden door bestaande stramienen maar we ontwikkelden een maatpak gericht op gebruiksvriendelijkheid.
Een scherm kan volledig benut worden en dat doen we graag. Resultåt creëert rust en neemt de ruimte om informatie weer te geven. We hebben een smal en functioneel kader rond de website wat rust geeft. Het logo en de menu activatieknop vallen over dit kader zodat ze opvallen als centraal navigatie-element.
Onder de introductie worden de laatste 3 berichten uit elke taal ingeladen, netjes onder elkaar maar met voldoende ruimte. Elke taal-stream bestaat uit een slider waarmee men kan navigeren door de 3 berichten. Alle elementen leven en bewegen of reageren op hun eigen manier op een mouse-over of muisklik.
Het menu wordt getoond door te klikken op het bekende hamburgericoon, drie balkjes boven elkaar die uiteraard ook op maat zijn gestyled. Het menu schuift met het logo over het scherm en toont naast het menu direct de contactgegevens. Men hoeft voor snel contact dus niet door te klikken naar een contactpagina.
Het menu en delen van de site zijn primair in de Engelse taal. Achter elk menu-item staan linkjes naar de taalvarianten van de pagina’s. Dit is een efficiënte maar eenvoudige opzet voor meertaligheid. Geen complexe modules maar een handige structuur.
Ook de individuele berichten zijn ruimtelijk en overzichtelijk van opzet. Op een groot scherm wordt de pagina door midden gedeeld met links de afbeelding en rechts de tekst. Op maat gestijlde iconen voor social media schuiven open als men er overheen gaat. De tekst loopt door naar beneden.