Tuincafé Botanica is een gezellig café gevestigd bij de Botanische tuinen van Utrecht. Het Café was overgenomen en zat in de lift toen ze bij Resultåt kwamen. Het was tijd voor een nieuwe visuele identiteit en website om aansluiting te vinden bij de nieuwe koers en een breder publiek.
We zijn eerst definities gaan maken van potentiële nieuwe doelgroepen. Door middel van archetypen creëren we vervolgens een beeld van interesses en voorkeuren binnen de doelgroep. Deze informatie vormt samen met het karakter en visie van Botanica de basis voor de visuele identiteit die wij ontwikkelden.
Een belangrijke uitkomst van ons doelgroepenonderzoek was de betrokken dertiger met verantwoorde levensstijl als nieuwe potentiële klant. Hiermee zijn we een identiteit gaan ontwikkelen die deze nieuwe maar ook de bestaande doelgroep verbindt.
De stijl werd eigentijds maar ook herkenbaar met veel grafische elementen en daarin een link naar de Botanische Tuin.
Het tuincafe werkt veel met producten die in de Botanische Tuin voorkomen. Met deze link hebben wij een sterk grafisch design gemaakt met groenten en fruit als basis. Aangezien het aanbod varieert zit er een abstractieniveau in, het gaat om het gevoel van groenten en fruit en niet om de exacte producten.
Wij bedachten visitekaartjes in de vorm van plantenlabels, een knipoog naar de tuin en speels element in de stijl. De kaartjes zijn gedrukt op duurzaam materiaal.
Ook met het webdesign hebben we de verschillende doelgroepen bediend door te kiezen voor een fris en eigentijds design. Daarnaast kozen we voor een ruim opgezette website met duidelijke navigatie en goed klikbare elementen.
De homepage is ruimtelijk opgezet met wat algemene informatie en koppelingen naar andere delen van de website.
Naast de primaire kleur groen kozen we voor licht roze. Het levert een spannende combinatie op die ook weer de verschillende doelgroepen aanspreekt.
Botanica biedt naast het tuincafe nog een aantal producten aan. Informatie hierover is vinden dieper in de site maar op de homepage geven we hier ook aandacht aan. Middels opvallende buttons wordt er een introductie gegeven met doorkliklink.
De website biedt alle ruimte aan de beheerders om de inhoud aan te passen. Middels pagina’s, berichten en aangekoppelde velden zijn alle onderdelen dynamisch. De motor van het systeem is Wordpress, gebruiksvriendelijk maar ook flexibel.
Hoog kwaliteit beeld is een belangrijke voorwaarde voor een goede website en promotie in het algemeen. Resultåt verzorge een aantal fotosessies bij evenementen en van de dagelijkse activiteiten.
Voor de verschillende diensten van Botanica hebben we een eenvoudig maar slim reserveringssysteem ontwikkeld. In de vorm van een menu zijn aan de linkerkant verschillende formulieren op te roepen die aan de rechterkant inladen.
Resultåt leverde een totaaloplossing voor Tuincafé Botanica die werkt