De vraag vanuit videoproductiebedrijf Editie M was om met beperkt budget de zelf ontwikkelde middelen te professionaliseren. Op dat moment lag er een logo en een website gebaseerd op een bestaand thema.
We besloten om het goed aan te pakken, ondanks de beperkte middelen. Een goede aanpak start met de bepaling van de identiteit met daarin brede stijldefinities. Met die identiteit hadden we een goede basis om alle benodigde middelen te ontwikkelen zoals een website, visitekaartjes, stickers en meer.
Het logo van Editie M werd door onze ontwerper geabstraheerd tot een simpele vorm, strak, krachtig en herkenbaar. Vanuit dit logo hebben we een patroon ontwikkeld waarin het logo oneindig herhaald kon worden en zo nog verder geïntegreerd kon worden in de stijl.
Het logo van Editie M werd door onze ontwerper geabstraheerd tot een simpele vorm, strak, krachtig en herkenbaar. Vanuit dit logo hebben we een patroon ontwikkeld waarin het logo oneindig herhaald kan worden wat veel spannende mogelijkheden biedt in design.
Editie M is op meerdere vakgebieden actief. Om onderscheid te kunnen maken ontwikkelden bij ieder vakgebied een icoon om zo een krachtige beeldtaal neer te zetten.
Vanuit de ontwikkelde identiteit maakten wij een design voor de visitekaartjes van Editie M
Centraal binnen de identiteit van Editie M staat de website. Wij ontwikkelden een design op maat, weg van de gebaande paden. Belangrijke kenmerken zijn gebruiksvriendelijkheid, intuïtief en vernieuwend.
We ontwikkelden een slim en schaalbaar filtersysteem waarmee de portfolio gefilterd kan worden op verschillende specialismen.
De portfolio is opgebouwd uit een 3-koloms grid. We gebruikten de nieuwste webtechnieken voor verschillende animaties in de user interface om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten
Ook de individuele portfolio items zijn simpel maar effectief ontworpen. De gebruiker hoeft alleen tekst en foto of video toe te voegen, de rest gaat automatisch